Regulamin

Algemene voorwaarden & Klantinformatie

1) Geldigheid

1.1 Deze algemene voorwaarden van Ambiente Direct GmbH (hierna "de verkoper") gelden voor alle contracten die een consument of ondernemer (hierna "de klant") met betrekking tot de door de verkoper in zijn online-shop getoonde producten en/of diensten met de verkoper afsluit. Hiermee vervallen door de klant gestelde eigen voorwaarden, tenzij anders wordt overeengekomen.

1.2 Een consument in de zin van onderhavige algemene voorwaarden is iedere natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit vallen. Een handelaar in de zin van onderhavige algemene voorwaarden is iedere natuurlijke persoon of iedere rechtspersoon, ongeacht of deze privaat of publiek is, die handelt, mede via een andere persoon die namens hem of voor zijn rekening optreedt, in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.

 

2) Contractsluiting

2.1 De in de online-shop van de verkoper getoonde productomschrijvingen vormen geen bindend aanbod van de verkoper, maar dienen ertoe de klant in staat te stellen een bindend aanbod te doen.

2.2 De klant kan via het in de online-shop van de verkoper geïntegreerde online bestelformulier een aanbod doen. De klant doet door het invoeren van zijn persoonlijke gegevens en door het aanklikken van de button ter afronding van de bestelling een juridisch bindend aanbod voor de in de winkelmand bevatte goederen.

2.3 De verkoper kan het aanbod van de klant binnen twee dagen aanvaarden, - door de klant een schriftelijke orderbevestiging of een orderbevestiging in tekstvorm (fax of e-mail) te bezorgen, waarbij meer in het bijzonder toegang tot de orderbevestiging doorslaggevend is bij de klant, of - door de klant de bestelde goederen te leveren, waarbij meer in het bijzonder toegang tot de goederen doorslaggevend is bij de klant, of - door de klant na het ontvangen van diens bestelling verzoeken om te betalen. Als er meer van de voormelde alternatieven zijn, komt de overeenkomst tot stand op het moment waarop een van de voormelde alternatieven zich voordoet. Als de verkoper het aanbod van de klant binnen de eerder vermelde termijn niet aanneemt, geldt dit als weigering van het aanbod met als gevolg dat de klant niet meer aan zijn wilsverklaring gebonden is.

2.4 De termijn om het aanbod te aanvaarden begint op de dag na het verzenden van het aanbod door de klant en eindigt op het einde van de tweede dag na het verzenden van het aanbod. Als de laatste dag van deze termijn op een zaterdag, zondag of een voor de woonplaats van de verkoper nationaal erkende algemene feestdag valt, geldt de daaropvolgende werkdag als laatste dag.

2.5 Bij het afgeven van een aanbod via het online bestelformulier van de verkoper wordt de contractinhoud door de verkoper opgeslagen. De klant krijgt na het verzenden van zijn bestelling naast de contractinhoud de geldende algemene voorwaarden en klantinformatie in tekstvorm (bijvoorbeeld per e-mail, fax of brief) toegestuurd. Daarnaast wordt de contractinhoud op de website van de verkoper gearchiveerd en kan door de klant in zijn met een wachtwoord beschermde klantaccount met behulp van de bijbehorende inloggegevens kosteloos worden geopend indien de klant voor het verzenden van zijn bestelling een klantaccount in de online-shop van de verkoper heeft aangemaakt.

2.6 Voordat de klant zijn bindende bestelling via het online bestelformulier van de verkoper verstuurt, kan de klant zijn ingevoerde gegevens met de gebruikelijke toetsenbord- en muisfuncties corrigeren. Bovendien worden alle ingevoerde gegevens voor het versturen van de bindende bestelling in een bevestigingsvenster getoond, en kunnen deze ook daar met de gebruikelijke toetsenbord- en muisfuncties worden gecorrigeerd.

2.7 Als de klant als verbruiker optreedt, is er alleen een Nederlandstalige versie beschikbaar voor het afsluiten van de overeenkomst.

2.8 De afwikkeling van de bestelling en het contact vinden normaliter per e-mail en automatische bestelafwikkeling plaats. De klant moet ervoor zorgen dat het door hem aangegeven e-mailadres correct is om de door de verkoper naar dit e-mailadres verzonden berichten te kunnen ontvangen. De klant moet er in het bijzonder voor zorgen dat eventuele SPAM-filters de door de verkoper of door met de afwikkeling van de bestelling belaste derden verzonden berichten niet blokkeren.

 

3) Recht op wederopzegging

Consumenten hebben principieel een recht op wederopzegging. Nadere informatie over het recht op wederopzegging vindt u in de informatie over het recht op wederopzegging van de verkoper.

 

4) Prijzen en betalingsvoorwaarden

4.1 De door de verkoper aangegeven prijzen zijn totaalprijzen en bevatten de wettelijk verplichte Belasting over de Toegevoegde Waarde. Eventuele afleverings- of verzendkosten worden in de betreffende productbeschrijvingen separaat aangegeven.

4.2 Bij levering naar landen buiten de Europese Unie kunnen in sommige gevallen extra kosten ontstaan die niet onder de verantwoordelijkheid van de verkoper vallen en die de klant moet dragen. Voorbeelden hiervan zijn kosten voor geldtransacties door financiële dienstverleners (zoals overschrijvingskosten, valutaconversie) of invoerrechten en belastingen (zoals douanekosten).

4.3 De klant beschikt over verschillende betalingsmogelijkheden, die worden aangegeven op de internetsite van de verkoper.

4.4 Wanneer als betaalwijze overschrijving vooraf overeengekomen wordt, is het totaalbedrag direct na contractsluiting te voldoen.

 

5) Leverings- en verzendvoorwaarden

5.1 De levering van goederen vindt regelmatig via verzending plaats aan het door de klant aangegeven adres. Bij de afwikkeling van de transactie is het tijdens de bestelling aangegeven adres bepalend.

5.2 Als de transportonderneming de verzonden goederen aan de verkoper terugstuurt omdat levering bij de klant niet mogelijk was, draagt de klant de kosten voor de niet geslaagde verzending. Dit geldt niet wanneer de klant geen schuld draagt aan de mislukte bezorging of wanneer hij tijdelijk verhinderd was de levering in ontvangst te nemen, tenzij de verkoper de levering tijdig heeft aangekondigd.

 

6) Aansprakelijkheid voor gebreken

De wettelijke regelingen betreffende de aansprakelijkheid voor gebreken zijn van toepassing.

 

7) Toepasbaar recht, verantwoordelijke rechtbank

7.1 Als de klant als verbruiker optreedt in de zin van cijfer 1.2, geldt voor alle juridische betrekkingen van de partijen het Nederlandse recht, onder uitsluiting van het VN-verdrag betreffende de internationale aankoop van roerende goederen en is alleen de rechtbank van de woonplaats van de klant bevoegd voor alle geschillen die voortvloeien uit deze overeenkomst.

7.2 Als de klant als ondernemer handelt in de zin van cijfer 1.2, geldt voor alle juridische betrekkingen van de partijen het Duitse recht onder uitsluiting van het VN-verdrag over de internationale aankoop van roerende goederen en is de rechtbank van de woonplaats of maatschappelijke zetel van de verkoper uitsluitend bevoegd voor alle geschillen die voortvloeien uit deze overeenkomst.

 

Firma w regulaminie występuje jako SPRZEDAJĄCY

Zamówienie i płatności

1. Warunkiem zakupu jest złożenie zamówienia w naszym sklepie internetowy, drogą mailową, lub w telefonicznie.

2. Zamówienie powinno zawierać dokładne dane osobowe klienta, adres dostawy, dwa numery telefonu oraz dokładny opis zamawianej rzeczy.

3. Po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji klient zobowiązany jest wpłacić zadatek (dotyczy zakupu stołów, krzeseł, mebli tapicerowanych, czyli mebli wykonanych na indywidualne zamówienie). Zadatek różni się od zaliczki tym, iż nie jest zwracany w przypadku.

4. Przy zamówieniach na pozostałe meble (z wyłaczeniem mebli z punktu 3) można skorzystać z płatności za pobraniem - zapłata przy dostawie.

5. Sprzedający zastrzega sobie prawo anulowania zamówienia w przypadkach uzasadniających wątpliwość, co do rzetelności i uczciwości takiego zamówienia.

6. Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny bez transportu.

7. Do każdego zamówienia wystawiamy dokument sprzedaży (faktura).

8. Do każdego zamówienia doliczane są koszty dostawy, które określone są w zakładce DOSTAWA na stronie internetowej sklepu. Możliwy jest odbiór własny z naszego magazynu.

9. Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego Dotpay.

 

Realizacja i transport (dostawa)

1. Czas realizacji zamówień to 1-4tygodnie przy meblach skrzyniowych, 2-5tygodni przy meblach na zamówienie.

2. Koszt dostawy określony jest w zakładce DOSTAWA, na stronie internetowej sklepu.

3. KOSZT DOSTAWY NIE DOTYCZY WNIESIENIA. Odbiór dostawy oraz wniesienie leży po stronie klienta.

4. Minimum jeden dzień przed dostawą informujemy telefonicznie o przybliżonej godzinie i dokładnym dniu dostawy.

 

Gwarancje, zwroty i reklamacje

1. Klient może zrezygnować z towaru kupionego od nas bez podania przyczyny w ciągu 50 dni od daty odebrania przesyłki. Nie dotyczy to wyrobów, które są wykonane na zamówienie indywidualne (pufy, stoły, krzesła, meble tapicerowane itp) oraz takich w których na życzenie klienta dokonano zmian. W przypadku rezygnacji z zamówienia, prosimy o przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.

Formularz znajduje się pod adresem www.mebline.nl/formularz-zwrotu

2. Wszystkie towary objęte są gwarancją (24 miesiące).

3. Jeżeli po otrzymaniu towaru Klient znajdzie w nim wady, powinien niezwłocznie poinformować o tym Sprzedającego.

Reklamacje prosimy zgłaszać na stronie www.reklamacje.mebline.nl

4. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia, czy wyrób nie posiada uszkodzeń powstałych podczas transportu. Jeżeli wyrób posiada uszkodzenia powinien zostać spisany protokół szkody (dotyczy firm kurierskich), lub stosowna adnotacja na dowodzie dostawy (dotyczy dostawy środkami transportu Sprzedającego), w którym będzie opisana szkoda, data i podpis kuriera/kierowcy. Brak adnotacji/protokołu może spowodować zakwalifikowanie reklamacji jako powstałej nie z winy Sprzedającego.

 

Ochrona danych osobowych

1. Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997r. nr 133 poz. 883) dane są z należytą starannością chronione przed dostępem do nich osób nieupoważnionych. Każdy Klient ma prawo wglądu do swoich danych, do ich poprawienia i usuwania.

2. Klient składając zamówienie wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celu realizacji zamówienia. Dane osobowe Klientów są poufne i nie będą udostępniane osobom trzecim.

 

Postanowienia końcowe

1. Nazwy producentów i marki fabryczne należą do ich właścicieli i prezentowane są na stronie wyłącznie w celach informacyjnych.

2. Zawartość nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 543 kodeksu cywilnego.

3. We wszystkich przypadkach nie ujętych w powyższym regulaminie, mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.


Newsletter

Zapisz się do newslettera, otrzymuj wyłącznie istotne informacje i odbierz kod rabatowy na zakupy!

Płatności

W naszym sklepie zapłacisz on-line. Szybko i bezpiecznie!

pay

Social media

Obserwuj nas na:

fb-biginstagram-big